HowardsHome Blog

Steven van Belleghem over succesvol social media gebruik in retail

Door Coen Koppen op 2 juli 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing, Sales

In de retailspecial van Labelmag vertelt Steven van Belleghem (van o.a. The Conversation Company) over de 7 zonden in social media gebruik. Bij Insite Stories draaien ze het om en vragen ze hem naar de drie deugden; drie inspirerende cases waarin innovatief social media gebruik te bespeuren is.

Lees Meer

De opkomst van de 'social' medewerker - video

Door Coen Koppen op 25 juni 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing, Sales

Een geweldig inspirerende TEDx video van Mark Burgess over de opkomst van de 'social' medewerker en de kracht van het ontwikkelen van deze social savvy medewerkers. Mark maakt de mooie vergelijking tussen een bedrijf dat zich als geheel online profileert en een bedrijf dat zich als een verzameling van slimme individuen online profileert met het verschil tussen een honkbal en een zak knikkers. Ze zijn op het zicht even groot, maar als je ze onderdompelt in water merk je dat de knikkers veel meer oppervlak hebben en meer water verplaatsen dan de honkbal. Online gaat hetzelfde op. De verzameling van social medewerkers zijn samen veel invloedrijker en hebben een veel groter bereik dan het bedrijf dat zich alléén als bedrijf profileert.

Lees Meer

Content Curation volgens Mediaweb: wat is het en hoe doe je het?

Door Coen Koppen op 20 juni 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing

Deze week kregen wij een leuk verzoek van Eric van Hall van Mediaweb. Of wij wilden meewerken aan een overzichtsartikel over Content Curation. Het bleek al snel dat HowardsHome en Mediaweb het over veel dingen eens zijn. Wil je weten hoe dit nuttige overzichtsartikel eruit is komen te zien? Lees hieronder alvast de inleiding:

Lees Meer

5 tips om met interne kennis jouw Content Marketing te laten knallen!

Door Coen Koppen op 20 mei 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing

[fusion_text]Anders Pink heeft een zeer bruikbaar artikel geschreven over het omzetten van kennismanagement binnen de organisatie naar een voedingsbodem voor content marketing. Hij legt dit uit aan de hand van een leuk voorbeeld over het bruine broodsmeersel Marmite. Zijn belangrijkste punt is dat medewerkers enorme hoeveelheden nuttige kennis hebben die ze dagelijks gebruiken, maar die té weinig vastgelegd wordt voor interne kennisdeling of het informeren en inspireren van jouw externe publiek. Deze 'impliciete' kennis heeft veel potentie die onvoldoende benut wordt.

Lees Meer