HowardsHome Blog

Wat is aggregatie en hoe verschilt het van curation?

Door Coen Koppen op 21 augustus 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing

De meeste simpele definitie van content aggregatie is het verzamelen van informatie binnen één onderwerp via een of meerdere gerelateerde keywords of zoektermen. Het aggregeren van andersmans informatie is een goede manier om eigen content aan te vullen terwijl je tegelijkertijd een breder perspectief biedt aan jouw publiek. Aggregatie kan een uitstekend middel zijn voor het informeren van verschillende doelgroepen als medewerkers, leden, partners, relaties en (toekomstige) klanten. Dit wordt vaak aangestuurd door een geautomatiseerd proces op basis van specifieke criteria of zoekwoorden met een beperkte menselijke input. Een grote misvatting is dat je content aggregatie kunt gelijkstellen aan content curation.
Lees Meer

Wat is aggregatie en hoe verschilt het van curation?

Door Coen Koppen op 21 augustus 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing

De meeste simpele definitie van content aggregatie is het verzamelen van informatie binnen één onderwerp via een of meerdere gerelateerde keywords of zoektermen. Het aggregeren van andersmans informatie is een goede manier om eigen content aan te vullen terwijl je tegelijkertijd een breder perspectief biedt aan jouw publiek. Aggregatie kan een uitstekend middel zijn voor het informeren van verschillende doelgroepen als medewerkers, leden, partners, relaties en (toekomstige) klanten. Dit wordt vaak aangestuurd door een geautomatiseerd proces op basis van specifieke criteria of zoekwoorden met een beperkte menselijke input.

Lees Meer

De psychologie van het delen op social media - Infographic

Door Coen Koppen op 24 juli 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing, Sales

Statpro heeft voor ons een aantal interessante statistieken over het gebruik van social media bij elkaar gebracht in één infographic. Er zijn een aantal zaken die je hieruit kunt halen voor jouw social mediastrategie: welke soorten social mediagebruikers zijn er, hoe gebruiken ze social media en via welk device en waar moet je als bedrijf je op richten.

Lees Meer

Waarom je als bedrijf moet monitoren

Door Coen Koppen op 17 juli 2014 in Informatie & Communicatie, Marketing

Social media hebben een grote invloed op de zakenwereld. Maar je moet meer doen dan alleen aanwezig zijn op de verscheidende social media om effect te bereiken. Je moet ook beseffen welke mensen je bereikt en hoe jouw bedrijf wordt gezien, en social media monitoring kan daarbij helpen.

Lees Meer