HowardsHome Blog

In 8 stappen social marketing optimaliseren

Door Léontine de Koning op 19 juli 2017 in Marketing

In 2016 steeg het aantal social media gebruikers naar 2,3 miljard actieve gerbuikers per dag. Het is dan ook geen verrassing dat social media een van de meest krachtige marketing tools van deze tijd zijn. En in het slim inzetten van social media worden marketeers steeds beter. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Aanwezig zijn op social is iets anders dan er goed in zijn. Verbeter, optimaliseer of tweak jouw social media marketing met deze 8 stappen.

Lees Meer

3 toepassingsgebieden van Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 7 juni 2017 in Marketing, Sales

Steeds meer organisaties ontdekken het potentieel van de sociale netwerken van hun medewerkers. Het benutten van dit potentieel door het inzetten van je medewerkers als ambassadeur noemen we Employee Advocacy of Employer Branding. Het creëren van meer bereik en meer traffic zijn veel gehoorde argumenten om Employee Advocacy in te zetten. Maar er is meer dan dat. Globaal zijn er 3 toepassingsgebieden te onderscheiden voor de inzet van Employee Advocacy: Marketing, Sales en Human Resources. Deze zijn in onderstaande infographic uitgewerkt.

Lees Meer

Concurrentievoordeel met Social Selling en Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 10 januari 2017 in Marketing, Sales

Social Selling wordt in veel gevallen geassocieerd met LinkedIn en de Social Selling Index terwijl dat slechts een tool is die Social Selling ondersteunt. Social Selling is een manier van verkopen waarbij je online via sociale kanalen met prospects in contact komt en ze naar een merk (of persoon) toe laat komen door hen van relevante informatie te voorzien. Informatie die de prospect helpt tijdens het aankoopproces. Om potentiële klanten tijdens dit proces echt goed te kunnen helpen is er logischerwijs meer nodig dan één bepaald tool of sociaal kanaal.

Lees Meer

Employee Advocacy Special

Door Fred van Dijk op 13 oktober 2016 in Marketing

Wanneer je alleen content deelt via corporate accounts laat je als marketing afdeling kansen liggen. Steeds meer bedrijven ontdekken dan ook de kracht van de sociale netwerken van hun medewerkers. Het benutten van deze kracht door het inzetten van je medewerkers als ambassadeur noemen we Employee Advocacy. Om je te inspireren heb ik de beste content over dit onderwerp van de afgelopen periode voor je verzameld.

Lees Meer