HowardsHome Blog

Ideale tijd, dag en frequentie van publicaties op LinkedIn (2017 data-driven)

Door Léontine de Koning op 19 september 2017 in Marketing, Sales

Het regelmatig publiceren op sociale media kanalen van bedrijven heeft veel voordelen. Maar het kan ook zijn doel voorbij schieten. Bovenal is de kwaliteit van de content uiteraard essentieel. Maar hoe vaak moet je posten naar je bedrijfspagina? Te veel posten wordt genadeloos afgestraft door algoritmes. En op welke dag of dagen en hoe laat kun je het best publiceren? Allemaal vragen waar je je in verdiept als je het beste uit je LinkedIn netwerk wilt halen. 

Vorige week verscheen een HubSpot onderzoek over de ideale frequentie van publicaties naar (bedrijfs)accounts op Facebook, Twitter en LinkedIn. In dit artikel de resultaten voor LinkedIn.

Lees Meer

In 8 stappen social marketing optimaliseren

Door Léontine de Koning op 19 juli 2017 in Marketing

In 2016 steeg het aantal social media gebruikers naar 2,3 miljard actieve gerbuikers per dag. Het is dan ook geen verrassing dat social media een van de meest krachtige marketing tools van deze tijd zijn. En in het slim inzetten van social media worden marketeers steeds beter. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Aanwezig zijn op social is iets anders dan er goed in zijn. Verbeter, optimaliseer of tweak jouw social media marketing met deze 8 stappen.

Lees Meer

3 toepassingsgebieden van Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 7 juni 2017 in Marketing, Sales

Steeds meer organisaties ontdekken het potentieel van de sociale netwerken van hun medewerkers. Het benutten van dit potentieel door het inzetten van je medewerkers als ambassadeur noemen we Employee Advocacy of Employer Branding. Het creëren van meer bereik en meer traffic zijn veel gehoorde argumenten om Employee Advocacy in te zetten. Maar er is meer dan dat. Globaal zijn er 3 toepassingsgebieden te onderscheiden voor de inzet van Employee Advocacy: Marketing, Sales en Human Resources. Deze zijn in onderstaande infographic uitgewerkt.

Lees Meer

Concurrentievoordeel met Social Selling en Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 10 januari 2017 in Marketing, Sales

Social Selling wordt in veel gevallen geassocieerd met LinkedIn en de Social Selling Index terwijl dat slechts een tool is die Social Selling ondersteunt. Social Selling is een manier van verkopen waarbij je online via sociale kanalen met prospects in contact komt en ze naar een merk (of persoon) toe laat komen door hen van relevante informatie te voorzien. Informatie die de prospect helpt tijdens het aankoopproces. Om potentiële klanten tijdens dit proces echt goed te kunnen helpen is er logischerwijs meer nodig dan één bepaald tool of sociaal kanaal.

Lees Meer