HowardsHome Blog

De ROI van Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 13 oktober 2016 in Marketing

Employee advocacy gaat over het enthousiasmeren, activeren en faciliteren van medewerkers om waardevolle content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Medewerkers laten op deze manier zien dat ze weten waar ze het over hebben en informeren zo eenvoudig hun netwerk over interessante ontwikkelingen. Het is een vorm van communicatie en een steeds belangrijker wordend onderdeel van de sales- en marketingstrategie. 

Lees Meer

Toptalent en Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 6 september 2016 in Marketing

De vraag naar toptalent neemt toe en daarmee de concurrentie onder recruiters ook. Het vinden van nieuw talent en het behouden van het al aanwezige talent wordt steeds lastiger. Dit probleem komt zowel bij intern als extern werven voor. De komende jaren verwacht 69% van de recruiters dat de onderlinge concurrentie nog verder stijgt.

In het verleden concurreerden organisaties door gunstigere primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden te bieden. Tegenwoordig zijn er andere manieren om onderscheidend te zijn en talent aan te trekken en te behouden.

Lees Meer

5 stappen voor succesvolle Employee Advocacy

Door Léontine de Koning op 2 augustus 2016 in Sales, Marketing

De beste ambassadeurs van een organisatie bevinden zich onder de eigen medewerkers. Helaas gebeurt het nog weinig dat deze medewerkers geheel zelfstandig en met enige frequentie de door marketing zorgvuldig gecreëerde content delen op hun sociale netwerken. Een gemiste kans om content te distribueren binnen een breder netwerk en daarmee klanten en potentiële klanten te bereiken. 

Lees Meer

Tips voor Sales om je prospects (makkelijk) te converteren naar leads

Door René de Vries op 2 augustus 2016 in Marketing, Sales

Iedereen die dagelijks met salesprocessen wordt geconfronteerd, kent het wel. Losse contacten, een gesprek op een beurs en je contact toont mogelijke interesse voor hetgeen je te bieden hebt. Of, als je al wat actiever bent op Twitter, ben je daar in contact gekomen met iemand die mogelijk geïnteresseerd is in wat je te bieden hebt.

Lees Meer