HowardsHome Blog

Employed Media: Zet je eigen organisatie in voor optimale Content Marketing

Door Coen Koppen op 7 maart 2016 in Marketing, Sales

Content Marketing wordt meestal onderverdeeld in drie ‘media’ gebieden:

1. ‘Owned Media’. Dat zijn je eigen websites, de Facebook en LinkedIn pagina’s van de organisatie, maar ook de e-mailadressen die je al hebt verzameld en waar je nieuwsbrieven naar toe kunt sturen. Groot voordeel, het is volledig onder je eigen beheer. Het nadeel is dat je hiermee vooral bekende relaties rechtstreeks benadert. Om hier nieuw verkeer naar toe te leiden, zul je andere tactieken moeten inzetten.

Lees Meer

Waar blijft de conversie uit content marketing inspanningen?

Door Léontine de Koning op 22 januari 2016 in Marketing, Sales

Brand awareness, engagement, thought leadership zijn veel genoemde doelen van content marketeers. Groei van de fan schare op sociale media en hogere bezoekersaantallen op de website zijn een bevestiging dat de content strategie werkt. Maar daar waar het hart van de content marketeer een sprongetje maakt als zijn content viral gaat, draait het uiteindelijk gewoon om de euro’s en of een website voldoende converteert.

Lees Meer

Goede Content Curation begint met één tweet

Door Coen Koppen op 7 januari 2016 in Marketing

Content Curation, het vinden, organiseren, hergebruiken en delen van al beschikbare (online) content spreekt misschien niet meteen heel erg tot jouw verbeelding. Het cureren van content is wel een erg goede manier om efficiënt vulling te vinden en te maken voor jouw Content Marketingkanalen, daarbij een bredere kijk op jouw markt te geven en een eigen visie toe te voegen. En je kunt content cureren op een laagdrempelige manier, namelijk met één tweet. Daarom gaat dit artikel over een schoolvoorbeeld van goede Content Curation en Content Marketing ineen.

Lees Meer

Statistieken liegen niet: ken je kengetallen

Door Jeroen Riekwel op 10 november 2015 in Informatie & Communicatie, Marketing, Sales

Als Marketeer herken je dit vast: statistieken uit verschillende platforms komen niet met elkaar overeen. Zo krijgen wij geregeld de vraag waarom het aantal kliks in de HowardsHome Curation Hub soms hoger is dan in Twitter of waarom het in HubSpot lager is dan in Google Analytics. Tijd voor wat toelichting.

Lees Meer