De afdeling Sales verkoopt meer als zij goed weet wat er speelt bij klanten en prospects. Maar ook voor andere afdelingen levert goed geïnformeerd zijn veel voordelen op. Of het nu is om klanten beter te kunnen adviseren of voor te blijven op ontwikkelingen van concurrenten. Elke afdeling heeft baat bij het volgen van online berichtgeving.
Betere verkoopresultaten met social selling en gerichte content
Door Ernst Jan Bos (gastblogger) op 25 april 2017 in Sales
Wie zit er eigenlijk nog te wachten op die verkoper die langskomt en voor de zoveelste maal vertelt dat je met hun zaken moeten doen omdat ze de beste zijn en de beste service leveren? En wie zit er tegenwoordig nog te kijken naar eindeloze hoeveelheden nietszeggende tweets of updates op LinkedIn waar we niets aan hebben en dus niet meer lezen? Voelt u zich als prospect wel echt centraal gesteld door de verkopende partij? Nee? En dat terwijl er vandaag de dag juist zoveel meer mogelijk is. Met Social Selling kan je verder komen. Een eigen voorbeeld uit de B2B kant.
Hoe kom en blijf jij in contact met je doelgroep?
Door Tanja Niemans op 5 april 2017 in Sales
Hoe blijf je in contact met je prospects, leads en klanten? Door het vinden van de juiste haakjes voor een gesprek! Maar hoe kom je hieraan? En hoe neem je dan contact op? Daar vertel ik je alles over in deze blogpost.
Het juiste gesprek op het juiste moment!
Door Fred van Dijk op 9 februari 2017 in Sales
Als salesmanager wil je zorgen dat je team een goede en waardevolle gesprekspartner is voor je klanten. Je wilt inspelen hun specifieke behoeftes en hen helpen succesvol te zijn. Je wilt kansen vinden in de markt en blijven scoren bij bekende én bij nieuwe klanten. Je kunt het je niet veroorloven verrast te worden door veranderende omstandigheden, zoals overnames of een verandering binnen de DMU, waardoor je ineens buitenspel staat. Hoe krijg je dat voor elkaar terwijl er zo weinig tijd is en zo veel informatie?